12 juli 2017

12 juli 2017 - Ping'an, China

Vanmorgen verzamelden om 8 uur in de lobby om naar de luchthaven te vertrekken naar Gullin. Onze Nederlandstalig gids David heeft afscheid genomen. Toen vertrokken we met Lili 2. Ze heeft ons helpen inchecken en is toen verdwenen. Bij douane werden we allemaal uitgebreid gefouilleerd. We hebben 2 uur gevlogen. Toen we aankwamen, regende het. We maakte kennis met Sunny. We vertrokken met de bus de bergen in. De chauffeur reed zeer snel en haalde veel camions in. Dit doen ze allemaal onder luid getoeter. Op een gegeven moment deed een tegenliggende bus een inhaalmanoeuvre. Onze bus moest remmen en stond bijna met de neus tegen de andere bus. Dat was schrikken. Na een uur en een half kwamen we op een parkeerplaats aan waar we moesten over stappen op een minibus. We dachten dat er twee minibussen waren voor 35 mensen en evenveel koffers. Op de parkeerplaats stonden wel twintig bussen. Ze waren allemaal in reparatie behalve 1????? Dus alle 35 mensen in 1 minibus en de koffers in het gangpad gestapeld. Toen begonnen we aan de rit. De weg was smal en er waren aardverschuivingen geweest wegens de regen van een paar dagen geleden. Daar slingerde de minibus naar boven. Doodsangsten hebben we uitgestaan. We kwamen terug op een parkeerplaats waar allemaal vrouwen met manden stonden om onze bagage naar boven te sleuren. Toen we de koffers uit de gang hadden gesleurd, begonnen de vrouwen te discussiëren wie welke koffer meenam. Toen de kofferruimte open ging waren ze verrukt nog meer koffers. De oude vrouwen droegen de koffers naar boven in hun manden. Na 15 minuten stappen kwamen we boven aan in het guesthouse. Toen we de vrouwen betaalden begon het gekakel opnieuw.  Na de kamerverdeling konden we bij iedereen eens gaan kijken in de kamer. Om half negen was het eten. De verbazing van de kinderen was groot. Er waren frietjes. Het uitzicht is heel mooi. Adembenemend