10 juli 2017

10 juli 2017 - Xi'an, China

Gisterenavond zijn we eerst gaan eten in een voormalig nonnenklooster. Het was een vegetarisch menu. Dit was heel lekker. De aubergines waren precies gekarmeliseerd. Daarna vertrokken we naar de zen musical. De bergen waren een magisch decor. Er deden wel 100 mensen mee. Er waren kungfu krijgers die dansten. De muziek stond te hard en te scherp voor Lien en mij. Maar het was de moeite.

Vandaag was weer een transferdag. Om 8 uur zaten we allemaal in de bus om naar het treinstation. Hier namen we afscheid van onze geweldige gids Joe. Dit was een emotioneel moment. Penny begeleidde ons richting trein. We moesten op de juiste plaats gaan staan in een rij op het perron om de juiste wagon te stappen. We hadden 2 minuten de tijd om met 39 mensen en evenveel koffers op de trein te geraken. Maar het lukte! Xian is gelukkig een eindstation en hadden we 15 minuten de tijd om af te stappen. We kwamen vrij snel onze nieuwe gids tegen. Ze had een lange stok met een konijntje aan. Haar naam is Lili. Zou lijken op onze eerste gids Lili in Bejing. Hopelijk niet. Lili 2 vertelde heel wat over China. Ze kan wel Engels. Het was wel fijn dat onze gids David alles in het Nederlands vertaalde. We zijn eerst gaan lunchen. Het was een mooi restaurant en lekker eten. Daarna vertrokken we naar het hotel. We zitten allemaal op verdieping 14. We zijn snel gaan zwemmen om af te koelen. Hier moesten we een badmuts kopen. In elk zwembad moet je hier een badmuts aandoen. In het vorige mochten we een douchekapje aan doen. We zijn in het hotel gaan eten. Je hebt een chinees restaurant en een westers. In het chinees restaurant werden we de weg gewezen naar het westers. Hier werden we ontvangen en bediend door vier personeelsleden. We hebben ons te goed gedaan aan pasta en een lekker dessert. Toen we aan het sukkelen waren voor een selfie, werden we direct geholpen door Anne. Toen ik zei ik heet ook Ann dat verstond ze niet. We zijn nog even naar buiten gegaan. Nu begrijpen wat een loden hitte wil zeggen. Het was verschrikkelijk druk buiten. In de moslimwijk was het een gefriemel en heel veel rook van de barbecue. Nog even nare de superette. Hier kwam een man binnen met een sigaret. Overal wordt er gerookt. Nog even iets gedronken met de groep. Morgen naar het terracottaleger.

1. Karine Windmolders:
    10 juli 2017
    Mooie foto's en leuke verhalen. Amuseer jullie nog.