4 juli 2017

4 juli 2017 - Beijing, China

We moesten vandaag vroeg opstaan omdat we de Chinese muur gingen bekijken. Na een busrit van 2 uur namen we de kabelbaan naar boven. Het regende onderweg.  Toen we uitstapte, konden we onze regenponcho's gebruiken. Even maar. Lili drong er op aan dat we de kabellift gebruikten. er in-en uitstappen is een heel ervaring.  Maar het moment dat je in de lucht zweefde gaf een directe rust.
Daarna gingen we de muur beklimmen. Spijtig genoeg kwam er mist opzetten. Na 2 uur gingen we eten in een restaurant (rijst) en dan naar een acrobaten show kijken.
Dat was heel cool.
We gingen erna naar ons hotel en gingen eten in de burgerking. om half acht verzamelden iedereen om naar de burgerking.te gaan.De zoektocht startte. We belandden in een grote shopping mall. Maar de burgerking was niet te vinden. Terug naar buiten. De kinderen vonden feilloos hun weg naar buiten. En daar lag de Mc Donalds. Eindelijk! De kinderen waren opgelucht. Ze hebben het even gehad met het   chinees eten. Dan ging het richting een plaatselijke markt waar je schorpioenen kon eten. We gingen nog naar de speelgoedwinkel tot mijn verbazing was het de applewinkel. Toen we even daar waren, begon het personeel te applaudisseren. De winkel ging dus sluiten.