6 juli 2017

6 juli 2017 - Luoyang, China

Gisteren hebben we de snelheidstrein genomen naar Luoyang . We waren de enige westerlingen. De trein geurden helemaal naar noedels. De Chinezen deden op hun potje noedels warm water. Er was ook service aan boord en daar kon je fruit kopen en noedels natuurlijk. De trein haalde een snelheid van 300 km per uur. Het landschap was vlak en er waren veel serres. Toen we in Luoyang aankwamen, zagen weer hoge torengebouwen. We werden verwittigd dat we moesten klaarmaken om uit te stappen. Je hebt niet veel tijd. Het was aan het regenen buiten. De mensen waren blij. Het was 40 graden geweest nu maar 27. Aan de uitgang stonden twee gidsen. We hadden ook al een Nederlandse gids bij. Voor we naar het hotel gingen, zijn we Chinees gaan eten. De incheck in het hotel liep heel vlot. Overal is hier personeel. Onze kamer is op de 12de verdieping. Er zijn 26 verdiepingen. De kamer is heel mooi. De bedden zijn wel hard. Om 18 u verzamelden we in de lobby. We zijn naar een shopping mall gewandeld. Deze ligt aan een groot meer. Toen we daar voorbij wandelden, was er direct rust. Het winkelcentrum is heel modern. Je vindt alle ketens terug zoals Zara, ...

En ja de burgerking. Lien heeft genoten. Om acht uur ging er een lichtshow zijn boven het meer. Veel mensen stonden te wachten. Heel veel chinezen kwamen ons aanstaren. Zij kwamen recht voor ons staan. We werden ook heel veel gefilmd. We geraakten met iemand aan de praat die 10 woorden Engels kon. Toen kwamen we er achter dat er geen lichtshow was vandaag.