16 juli 2017

16 juli 2017 - Yangshuo, China

De lichtshow was teleurstellend. Het decor was mooi. De show was op de li-rivier. Er was een massa volk. 60.000 mensen. De chinezen begonnen bij de start van de show te filmen en foto's te nemen. Ze stuurden die onmiddellijk door met we-chat. Daarna begonnen ze te babbelen, spelletjes te spelen op hun gsm of te bellen. Voor het einde begonnen ze al weg te gaan. Toen het echt gedaan was, moesten we zelf naar de bus gaan. De groep bijeen houden is niet zo gemakkelijk. De bus stond in een smal straatje. Een onophoudelijk getoeter. Vanmorgen zijn we naar Xingping geweest met onze privéchauffeur.  In Xingping kan je een foto nemen met het vergezicht die op een briefje van 20 yuan staat. Dat hebben dan ook gedaan met een briefje van 20 in de hand.  Het was heel warm.  We hebben nog souveniers gekocht. Dan met de taxi terug naar huis. In de giggeling tree heeft Lien genoten van haar macaroni met balletjes. Toen was het tijd om onze plaats in het vliegtuig te reserveren. Dit ging wel vlot. We konden een voor een bij de eigenaar gaan boeken. Om 18 u was het verzamelen geblazen om een groepsfoto te maken van de 8 kinderen. Ze werkten zeer goed mee. Ze hadden er zelf om gevraagd. Daarna zijn we in groepjes gaan eten. Lien, Anais en Lingmei gingen naar onze kamer om de laatste keer met mekaar te babbelen. Zij zijn de stiller en gevoeligste van de groep. Dan was het bedtijd want om 6 uur moeten we vertrekken.  Op dinsdagmorgen om 06 uur zijn we terug thuis. Het wordt een zware dag.