14 juli 2017

14 juli 2017 - Yangshuo, China

De dames hadden ook nu heren gevraagd om te helpen. Om kwart voor negen kwamen ze binnen gedruppeld. Ze begonnen zeer geanimeerd te praten. Waarschijnlijk ging het over wie welke koffer ging dragen. Ze kwamen eens regelmatig voelen aan de koffer. Om 9 uur zette de karavaan zich in beweging. Wij gingen achter de vrouwen aan. Beneden werd het geld verdeeld.  Toen kwam er een bus aangereden. Alle koffers terug in het gangpad. Deze chauffeur reed voorzichtig naar beneden. Bij het busstation stond Sunny ons op te wachten met de bus. We moesten eten en drinken kopen zei ze en direct vroeg ze is iedereen op de bus. Deze keer reed de chauffeur behoedzaam naar beneden. Twee dagen ervoor had hij zo snel gereden omdat het busstation ging sluiten. Het werd een rit van 3 uur. Sunny probeerde zeer opdringerig excursies te verkopen.  De rit was lang en zeer vermoeiend. De chauffeurs toeteren constant als ze iemand rechts of links voorbijsteken.  Toen we in de gigglingtree aankwamen, was dit wel een overrompeling. We hebben snel onze kamer gekregen. Toen we wat opgefrist waren, hebben we de taxi genomen om geld af te halen. We werden aan de drukke winkelstraat afgezet. Alle banken die we deden, was de automaat afgeplakt. Ten einde raad hebben we  de taxi terug genomen. De taxichauffeur vroeg 40RMB en we hadden maar 30RMB. De man wist een oplossing en bracht ons naar de bank waar nog wel geld was. 1 week geleden was hier een zware overstroming. Het water heeft 2 meter hoog gestaan en alle dieren zijn meegesleurd. Ze hebben dagen zonder elektriciteit gezeten.  De winkeltjes die beneden lagen, zijn weg gevaagd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl